Loading...

Technické otázky a nahlasovanie porúch vysielačov smerujte na peter.lalik@frontinus.sk
Milí poslucháči.

Chcete aj naďalej počúvať necenzurované správy, mať aj naďalej možnosť priamej komunikácie s politikmi v Debate na telefón, či tešiť sa z iných programov?
Podporte nás:

IBAN: SK 35 0200 0000 0000 4130 1432
BIC: SUBASKBX
Variabilný symbol: 1111

prípadne naskenovaním QR kódu vo Vašej bankovej aplikácií:

Ďakujeme za akúkoľvek sumu.
Dajte svojej hudbe krídla...

Aj tá najkrajšia pesnička, aj ten najlepší klip potrebujú pomôcť s rozbehom.
Aj tie najperspektívnejšie kapely potrebujú upraviť cestičku k budúcim fanúšikom.

Rádio Frontinus - rozhlasová stanica s 30 ročnou históriou - podporila už nejednu speváčku/speváka, pesničku, či hudobnú skupinu.

V tak konkurenčnom prostredí, akým hudobný svet je, rozhoduje o úspechu nezriedka práve kvalitný marketing.

Obráťte sa s dôverou práve na Rádio Frontinus.

Ponúkame Vám celý deň v našom vysielaní. Za 190,- Eur + DPH získate 10 minútový PR rozhovor a v priebehu dňa odznejú 6x Vaše skladby.

Pre viac info píšte na radio@frontinus.sk, alebo volajte na číslo 041/763 33 67 v pracovných dňoch od 8.00 do 15.00

Dajte svojej hudbe krídla - píšte na radio@frontinus.sk, volajte na číslo 041/763 33 67.

Nečakaný krach nitrianskej cestovky HappyTravel nechal bez dovolenky stovky Slovákov.

Nečakaný krach nitrianskej cestovky HappyTravel nechal bez dovolenky stovky Slovákov.
Foto: Nitrak.sk

Cestovanie | 02.07.2025 16:07 | Zdielať

Šok pre stovky slovenských dovolenkárov. Cestovná kancelária HappyTravel.sk so sídlom v Nitre po 17 rokoch na trhu nečakane oznámila krach. Slováci zostali bez dovoleniek – niektorí doma, no iní priamo uväznení v zahraničí.
Zrejme najväčší zmätok panuje medzi klientmi, ktorí si zájazdy uhradili len pár dní či dokonca hodín pred oficiálnym vyhlásením úpadku. Reakcie zaplavené emóciami sa okamžite objavili na sociálnych sieťach.

Cestovka síce tvrdí, že má uzatvorené poistenie proti úpadku v poisťovni Generali, no proces odškodnenia nie je okamžitý. Potvrdzuje to aj Eva: „Dnes som volala do poisťovne, od budúceho týždňa začnú zhromažďovať potrebné doklady. Zo zákona musia dodržať lehotu 6 mesiacov…“
Najväčšiu paniku však zažívajú Slováci priamo v zahraničí. Zuzana napísala z Turecka: „Sme tu od včera a poviem vám, strašne nepríjemný pocit to je. Nevieme, čo s nami bude.“
Niektorí delegáti turistov uisťujú, že všetko je zaplatené a lety späť zostávajú v platnosti. „Pre nás sa nič nemení, máme pokračovať v dovolenke, všetko je uhradené,“ tvrdí ďalšia Zuzana.

Cestovná kancelária vo svojom oficiálnom vyhlásení uviedla: „Vzniknutá situácia nás nesmierne mrzí a je nám ľúto všetkých komplikácií, ktoré sme Vám týmto úpadkom spôsobili.“  
Zároveň konateľ Roman Berkes okamžite odstúpil z funkcie prezidenta Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACKA). Asociácia jeho rozhodnutie prijala v súlade so stanovami.

Ako postupovať?


Klienti majú kontaktovať asistenčnú službu poisťovne, ktorá ich bude informovať o ďalšom postupe. O repatriáciu zo zahraničia by sa mala postarať poisťovňa.
Ak cestovná kancelária vyhlási úpadok, panika nie je na mieste – existujú jasné postupy, ako ochrániť svoje práva. Každá CK je povinná mať poistenie pre prípad insolventnosti, ktoré slúži práve na odškodnenie klientov.
Ak ste ešte nevycestovali, treba čo najskôr kontaktovať poisťovňu, ktorá kryje danú cestovku (v prípade HappyTravel.sk ide o Generali). 
Poškodení budú musieť predložiť zmluvu o zájazde, potvrdenie o platbe a ďalšie potrebné doklady.
Poisťovňa má zo zákona lehotu až 6 mesiacov na to, aby zdokumentovala všetky nároky a následne klientom vyplatila náhradu – tá sa rozdelí podľa výšky poistky a hodnoty zakúpených zájazdov.

Ak už ste v zahraničí, odporúča sa okamžite kontaktovať asistenčnú službu poisťovne, ktorá by mala zabezpečiť návrat domov, prípadne predĺženie ubytovania či pokrytie dopravy.
V prípade, že si musíte ubytovanie alebo cestu zabezpečiť sami, vždy si odložte originály bločkov a účtov – náklady vám môžu byť spätne preplatené.
Delegáti na mieste často informujú klientov, že nič sa nemení, keďže služby bývajú vopred uhradené – no aj tak je najlepšie situáciu overiť priamo s poisťovňou.

Zdroj: Nitrak, Generali